Slippa småproblem på vägen
Forum-Hausbau: Ihre kostenlose Bauherrenhilfe im Netz

« am: Heute um 12:28:57 »
Förra sommaren körde jag och några vänner genom Centraleuropa. Resan var fantastisk, men vi stötte på problem när olika kort inte fungerade överallt som vi trodde. Den här gången vill jag undvika sådana överraskningar. Har någon ett bra tips på tankkort för Europa-roadtrip som fungerar på många stationer?

Re: Slippa småproblem på vägen
« Antwort #1 am: Heute um 13:11:17 »
Jag körde genom Centraleuropa med vänner förra året och hade exakt samma problem när korten inte fungerade som vi trodde vid olika bensinstationer. Vi fick stå och leta efter andra stationer varje gång. Upptäckte tankkortet.se [nofollow]  där de jämför alla tankkort och visar vilka som fungerar i Europa. Jag valde Circle K Mastercard eftersom det fungerar på cirka 5000 stationer i Europa inklusive Danmark, Polen och Baltikum. På nästa resa genom Tyskland och Österrike hade jag inga problem—kortet fungerade smidigt vid varje bensinstation utan att behöva leta efter andra alternativ. Fick bonus även utomlands och det sparade oss både tid och huvudvärk. Kolla sidan och jämför korten innan du åker, det hjälpte mig verkligen att slippa överraskningar på hela resan genom Centraleuropa.

Re: Slippa småproblem på vägen
« Antwort #2 am: Heute um 13:12:53 »
Tack för att du delar med dig! Det där känner jag verkligen igen. När vi bilade genom flera länder i Europa trodde vi att allt var förberett, men betalningar vid bensinstationer blev ändå ett återkommande irritationsmoment. Det var särskilt frustrerande när man redan hade kört långt och bara ville tanka och fortsätta. Inför nästa resa lade jag lite tid på att jämföra olika alternativ och det gjorde faktiskt stor skillnad. Att ha en lösning som fungerar på många platser gav mycket mer lugn under resan och sparade både tid och onödigt krångel.